2people@work biedt ondersteuning en advies aan cliënten op het gebied van verzuim en inzetbaarheid. De medewerkers zijn en blijven bepalend voor het succes van de onderneming. Voor een effectieve aanpak van verzuim draait alles om onderlinge communicatie, waarbij het herkennen van mogelijke oorzaken en vroege signalen van dreigend verzuim voorop staat. Werkgevers betalen 2 jaar lang het loon door bij ziekte. In deze periode hebben zij samen met hun verzuimende medewerker verplichtingen om tot passende werkhervatting te komen en dit voor het UWV aantoonbaar te maken in een re-integratieverslag. Bij veel werkgevers is de leidinggevende verantwoordelijk voor de verzuimbegeleiding.

1. Ondersteuning

Wij ondersteunen werkgevers bij de verzuimbegeleiding, zodat hun medewerker zo snel als verantwoord mogelijk is weer een bijdrage levert aan het bedrijfsresultaat.

2. Procesbewaking

Onze casemanager bewaakt het proces van de Wet verbetering Poortwachter en zorgt ervoor dat aantoonbaar re-integratie inspanningen tijdig en met een duidelijk doel worden ingezet. De casemanager is op locatie aanwezig en is sparringpartner voor leidinggevenden, HR en soms ook rechtstreeks voor de arbodienstverlener en het UWV.

 

3. Inzetbaarheid

De inzet van de casemanager wordt in overleg bepaald op basis van het aantal lopende dossiers en de bedrijfsomvang.

 

Uw specialist op het gebied van
mens, werk & inkomen

Wie zijn wij

Neem contact met ons op

info@2peopleatwork.nl